-->

rmning i den nya

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    wech Index du Forum -> WECH -> PRESENTATION
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
Labi1995
Wecheur Pro
Wecheur Pro

Féminin Bélier (21mar-19avr) 鷄 Coq

MessagePosté le: Jeu 2 Aoû - 03:14 (2018)    Sujet du message: rmning i den nya Répondre en citant

Jag har haft tur s? h?r i vinter. Med tanke p? f?rkylningen har vi haft sn? och is p? trottoarer f?r det mesta av vintern hittills i New Hampshire, och till idag hade jag ?nnu inte tagit ett spill. Jag k?rde med min hund Jack och vi var 4 miles in i en l?tt k?rning n?Nike Air Max 90 Damskie r jag sl?r en lapp av ren is. N?r jag slog isen saktade v?rlden. Jag k?nde mig som om Adidas Superstar Hombre jag var i matrisen. Jag visste att jag gick ner, det var bara en fr?ga om var och hur sv?rt. P? n?got s?tt varnade jag mig f?r att en minivan n?rmade sig bara en bit under v?gen. De skulle se mig falla, det var ingen att undvika det. Videon ovan raced igenom mitt huvud. Jag trodde att det inte fanns n?got s?tt jag skulle undvika att ploga in i den isiga trottoaren. Skada skulle ske.
Lyckligtvis hade Jack inte m?rkt min besv?r och han fortsatte att springa fram?t. Han drog leashen och l?rde mig fram?t, och jag tror att jag kunde f? ett ytterligare steg i f?ljd. Det var nog att jag fick driva mig f?rst i en 3 fot sn?bank bredvid trottoaren. Krisen avstod, men jag var en sn?ig r?ra. Och minivan bevittnade hela saken. Idag ?r de rinnande gudarna arg mig betala f?r snickering hos en medare. Jag antar att jag f?rtj?nade det. Det blir allt mer tydligt baserat p? befintlig forskning (och forskning kommer snart) att fotstr?ckningsm?nster Nike Air Max 2017 Femme i l?pning p?verkas av en m?ngd olika faktorer. Det ?r inte bara fallet att m?nniskor anv?nder en enda fotslagstyp under alla f?rh?llanden - faktorer som skodon, yth?rdhet, hastighet och erfarenhet tycks spela en roll. En ny studie publicerades bara online av Medicine & Science in Sport & ?vning som ser specifikt ut p? p?verkan av hastighet vid fotstrejk. Tidigare forskning har f?reslagit att vissa l?pare (inte alla) migrerar fotstrejk fr?n h?len mot midfoten / framfoten eftersom de l?per snabbare och den h?r nya studien ger ytterligare bevis f?r att st?dja denna observation. Men det g?r ocks? bortom det h?r slaget och f?resl?r identifiering av en ny fotstrejk typ. Jag tycker att denna studie ?r ganska ?vertygande n?r det g?ller min egen k?rupplevelse och skoinst?llningar! Syfte: Denna studie bed?mde initial fotkontaktm?nster (IFCP) i en stor grupp av distansl?pare och effekten av hastighet p? IFCP. Metoder: Vi best?mde strejkindexet, f?r att klassificera l?pare i IFCP-grupper, med 4 hastigheter (3.2, 4.1, 5.1, 6.2 m [BULLET OPERATOR] Nike Air Max 90 Womens s-1) genom att m?ta tryckcentrum (COP) med en 2 m plantar tryckplatta. Ett s?dant system m?jligg?r en direkt lokalisering av COP p? plantarfotavtrycket och har ett l?gt tr?skelv?rde (2,7 N [mitten punkt] cm-2) vilket resulterar i mer exakta COP-data vid l?ga jordreaktionskrafter ?n n?r det erh?lles fr?n kraftplattan.
Resultat: IFCP-f?rdelningen utvecklas fr?n mestadels initialfrekvenskontakt (82%) vid 3,2 m [BULLET Nike Air Max Thea Mens OPERATOR] s-1 till fler fr?mre fotkontakter med ungef?r lika stor f?rdelning av IRFC (46%) och initiala midfoot- eller f?tterkontakt ( IMFC + IFFC) (54%) vid 6,2 m [BULLET OPERATOR] s-1. Ungef?r 44% av IRFC-l?pare visade atypiska COP-m?nster med snabb framf?rskjutning av COP l?ngs sidosp?rmarginalen. Bortsett fr?n de olika COP-m?nstren k?nnetecknades dessa atypiska IRFC ocks? av en signifikant h?gre momentan vertikal belastning ?n de typiska IRFC-m?nstren.
Slutsats: F?r?ndringarna av IFCP-distributionen berodde p? individuella f?r?ndringar i IFCP vid h?gre hastigheter. Det inneb?r att 45% av l?pare gjorde en eller tv? "?verg?ngar" mot ett mer fram?triktat IFCP (och 3% visar n?gon annan typ av ?verg?ng mellan initiala fotkontaktstilar som hastighets?kningar). ?ven om 52% av l?pare var kvar. F?rfattarna rekryterade Nike Air Max 2016 Damen 55 l?pare och Nike Air Max 90 Damen hade dem alla med samma modell av vadderad, neutrala l?psko (Li Ning Magne). Specifikationerna f?r denna sko rapporterades enligt f?ljande f?r en amerikansk storlek 10: framfoten bredd 11,2 cm, h?lbredd 9 cm, l?ngdl?ngd 31,8 cm, h?l tjocklek 2,9 cm, en h?l t?f?rskjutning av 1,15 cm och konsekvensbed?mning resultat efter ASTM F- 1976-06 procedurer av ~ 950 N eller topp g av ~ 11,5 g. (Jag ?nskar specs som detta rapporterades f?r alla skor!) F?rfattarna betraktade med en enda sko f?r alla ?mnen som en mer kontrollerad situation ?n att l?ta l?parena ha egna skor. Jag h?ller med om en viss grad, men jag oroar mig lite om studier som s?tter l?pare i nya skor utan att till?ta tillr?ckligt med acklimationstid (endast en 5-10 uppv?rmning i den nya skon som slutf?rts h?r). F?rfattarna bekr?ftar denna m?jliga begr?nsning och de rapporterar Nike Air Max 1 Damskie att en inledande "fr?geformul?r Nike Air Max 95 Womensinte indikerar en systematisk skillnad i vanligt skaltyp mellan olika IFCP-grupper (initial fotkontaktm?nster)." Varje l?pare sprang l?ngs en 25 m bana med 4 hastigheter: 3,2 m / s (8: 22 / mil), 4,1 m / s (6: 32 / mil), 5,1 m / s (5: 15 / mil), 6,2 m / s (4: 19 / mil). Banbanan var f?rsedd med en kraftplatta monterad med en tryckplatta upptill. Detta ?r ett unikt tillv?gag?ngss?tt genom att den tillf?rda tryckplattan ?r k?nsligare f?r detektering av mindre krafter som ?r f?rknippade med f?rsta kontakten och s?ledes ?r mer batterier

MessagePosté le: Jeu 2 Aoû - 03:14 (2018)    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    wech Index du Forum -> WECH -> PRESENTATION Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Page 1 sur 1

Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | forum gratuit | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation